איך ניטור וניתוח נכון של תנועת גולשים משפר יחס המרה?

התחרות באינטרנט גדלה כל הזמן כך שגם האסטרטגיה לשדרוג האתר ושיפור יחס ההמרה כמו גם הבאת תנועה אליו צריכה להשתנות ולהיות מתוחכמת יותר. כדי שבעל אתר, עסק או חברה יוכל לקבל כמה שיותר פניות מלקוחות פוטנציאליים ולידים אמיתיים ונכונים, הוא נדרש בין היתר, לנטר ולנתח באופן נכון את תנועת הגולשים, להבין מאין הם באים, מהי מטרתם בכניסה לאתר ועוד.

במילים אחרות אופטימיזציה של שיעור המרה הוא התהליך שנעשה למטרת הגדלת אחוז המבקרים והגולשים המשלימים פעולה רצויה (למשל רכישת מוצר).

מדובר בעבודת אמנות של ממש, שמצריכה בין היתר: ידע רב, יכולת ניתוח אנליטית והסקת מסקנות נכונות ואפקטיביות.

אחת הדרך לעשות זאת היא להבין את הגולשים ולפתור עבורם את אותם קשיים ואתגרים אשר מונעים מהם להשלים את הפעולה.

חשיבות הבנת תנועת הגולשים באתר

יהיה קשה לשפר את שיעור ההמרה כאשר לא יודעים על מה בדיוק להסתכל וכאשר לא מבינים לעומק את סוג האינטראקציה הקיימת בין הגולשים לאתר.

כאשר גולש כלשהו נכנס לאתר לאחר שקרא את תיאורו או לאחר קידום ממומן בגוגל, הוא נדרש להמשיך לגלוש עד אשר הוא הופך ללקוח, משאיר פרטים או מבצע את הפעולה לשמה הוא נכנס.

כדי שתוכלו להרוויח מכל גולש וגולש, יש לקיים את ההבטחות שניתנו במעמד כניסתם לאתר. דוגמא קיצונית לחוסר עמידה בציפיות הגולש ניתן לראות במקרה שהוא נתקל במודעה או אתר מקודם אשר אמור להציע לו מענה בנושא מסוים, ולאחר כניסתו לאתר הוא מוצא למשל רק תמונות של כלבים למכירה.

חוסר ההלימה הזו שבין המטרה לשמה הוא נכנס לאתר לבין סוג ורמת התוכן שבו, עשוי לגרום לו לנטוש את האתר, כך שספק אם יחזור אליו בעתיד שוב. כל זאת כמובן, מבלי להשאיר פרטים מזהים. לכן יש לחשוב על כל התהליך החל מבחירת הגרפיקה, בחירת צבעים, בנייה נכונה של עמוד הנחיתה לפי תרשים זרימה של התהליך שהגולש אמור לעבור ועד אופן הגדרת קהל היעד, בעת הצגת המודעה דרך מימון מקודם בגוגל.

מס' כלים שיסייעו לכם לנטר ולנתח את תנועת הגולשים

ישנם כיום כלי ניתוח שיכולים לסייע לנתח באופן נכון את האינטראקציה של הגולשים עם האתר, וכך לדעת ולהבין דפוסי התנהגות קיימים. המסקנות שיכולות להתקבל משימוש בכלים אלו, יוכלו לסייע לנו להבין אילו כפתורים נלחצים יותר, האם הגולשים מדלגים על דפים מסוימים, האם הם הפסיקו למלא את הטופס באמצע ועוד. בנוסף, הכלים הללו יכללו גם מפות חום של האתר, כדי לאפשר לכם לראות אילו אלמנטים בולטים, מה המסע שעובר הגולש בעת ביקור באתר ומה מושך את העין.

הכלי הפופולארי ביותר בתחום זה אשר מסייע למדידת תעבורת האתר הוא גוגל אנליטיקס. כלי חינמי זה מספק שפע של נתונים שניתן להשתמש בהם כדי להבין לנתח ולנטר את תנועת הגולשים ואת האינטראקציה שלהם באתר.  בנוסף כלים כמו Crazy Egg או מדרוג האתר של HubSpot יכול לסייע לכם להבין מה אתם עושים טוב ולאבחן אילו אזורים באתר צריך לשפר.

כלים נוספים ושונים יאפשרו לכם למדוד בדיוק מתי הגולשים עוזבים את האתר. נתונים אלו חשובים להבנה העמוקה לגבי מתי איבדתם את הלקוחות בתהליך המכירה, כדי שאפשר יהיה לשפר ולתקן את הבעיה הספציפית.

עם זאת, כדאי לזכור שלמרות שהשימוש בכלים אלו, יכול לעזור מאוד באופטימיזציה לשיעור המרות טוב יותר, לבצע A/B TESTING, כדי לגלות מה באמת עובד הכי טוב ולנסות להגיע לחוויית המשתמש האופטימלית.

שיפור חווית הגולשים כדי להשיג שיפור ביחס המרה

אופטימיזציה של שיעור ההמרה צריכה להיעשות באופן חכם, ולאו דווקא בכוח. אם לאחר ניתוח וניטור תנועת הגולשים, עדיין לא מתקבל יחס המרה טוב, יש לדאוג לשיפור חווית הגולש או לבחון שוב את הדברים, אולי מכיוון אחר.

ככל שחווית הלקוח תהיה טובה יותר, כך תעלה הסבירות לקבל יותר לקוחות מאותה כמות תנועה קיימת.

להלן גורמים נוספים שיכולים להשפיע מאוד על יחס ההמרה:

  • זמן הטענת האתר – על פי ההערכות כאשר אתר אינטרנט לא נטען תוך 3 שניות, רוב הגולשים כנראה יעזבו אותו. חשוב לוודא שהאתר נטען במהירות כדי לשפר את יחס ההמרה.
  • התאמה אישית של האתר לסגנון הגולשים – יצירת חוויה מותאמת אישית עבור המבקרים באתר היא המפתח לספק להם חווית משתמש נהדרת.
  • יש לכם רק כמה שניות לעשות רושם על הגולשים – אם לתוכן האתר, דף הנחיתה או המודעה באמצעותה ביצעתם קידום ממומן חסר את מה שהגולש מחפש, שיעורי ההמרה יהיו בהכרח נמוכים וסביר להניח שתזרקו כסף לפח.

אנא וודאו שכל הפרמטרים הללו עומדים בציפיות הגולשים, בדקו ומדדו שוב את שיעור ההמרה המתקבל.

CRO

רוצים לקדם את העסק ברשתות החברתיות ? צרו קשר עכשיו

מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
לימודי הייטק

קורסים מקצועיים בהייטק

קורסים מקצועיים בהייטק עד לפני כמה שנים, החלום של כל אימא יהודייה היה שהבן שלה יהיה רופא או עורך דין או לפחות שיוציא תואר אקדמאי כלשהוא בשביל שימצא עבודה מכובדת.

קידום אורגני

אחסון של יופרס – הפכו את האתר שלכם לזהב

בטח חשבתם לעצמכם כאשר נכנסתם לכתבה, מה הכוונה ב"הפכו אתר האתר שלכם לזהב". אכן הכותרת אולי מעט מפוצצת מדי, אך בעצם מה שאנחנו מנסים להגיד, זה שאם אתם בוחרים אחסון

פנס לד או פנס רגיל: מה ההבדל ומה כדאי לבחור?
קידום ברשתות

פנס לד או פנס רגיל: מה ההבדל ובמה כדאי לבחור?

פנסים הם כלי חיוני המספקים מקור אור נייד ואמין במצבים שונים. במהלך השנים, טכנולוגיית הפנסים התפתחה משמעותית, וקמו שני סוגים נפוצים של פנסים: פנסי לד ופנסים רגילים. לכל סוג סט

סטודנטית
בלוג

סטודנטים שצריכים רכב חדש – תקראו את זה

אם אתם סטודנטים שמחפשים רכב חדש, ייתכן שאתם מרגישים קצת מבולבלים מכל האפשרויות הקיימות בשוק. עם כל כך הרבה יצרנים ודגמים שונים לבחירה, זה יכול להיות קשה לדעת היכן להתחיל